foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Witaj na stronie Zespołu Szkół Agrotechnicznych im. Władysława Reymonta w Słupsku. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą kształcenia oraz aktualnościami szkolnymi.

W Rolniczaku e-sport cieszy się ogromnym zainteresowaniem młodzieży. Od kilku lat uczniowie uczestniczą w polskich imprezach esportowych, a nawet sami je organizują. Od 2012 roku, corocznie biorą udział w Poznań Game Arena - targach związanych ze sportem elektronicznym i sprzętem komputerowym. W 2015 roku pomagali w organizacji Gdynia Game Festival - ogromnej, 3-dniowej imprezie podczas której odbywały się m.in. konferencje edukacyjne i technologiczne, warsztaty innowacji oraz turnieje e-sportowe. Nasi uczniowie byli odpowiedzialni przede wszystkim za podłączanie i konfigurację sprzętu komputerowego oraz za wykonanie i nadzorowanie struktury sieci komputerowej.

Przyszli technicy informatycy, co roku organizują Rolniczak LAN Party - największą imprezę gamingową w regionie, podczas której rozgrywane są turnieje w najpopularniejsze gry esportowe. W dniach 22-25 marca odbędzie się już czwarta edycja tego wydarzenia, w której rywalizować będzie ok. 300 zawodników z regionu słupskiego. Pod przykrywką esportu, tak naprawdę LAN Party to doskonała nauka zawodu. Uczniowie sami przygotowują stanowiska esportowe, składają komputery, konfigurują sieć, wykonują okablowanie, administrują serwerami.

Rolniczak odnosi sukcesy na polskich arenach esportowych. Szkoła zdobyła I miejsce w Mistrzostwach Polski Szkół w E-sporcie, które odbywały się w Gdyni w maju 2017. Zespół Szkół Agrotechnicznych jest również drugim wicemistrzem Wielkiego Finału Mistrzostw Polski Szkół w Esporcie, który odbył się w Krakowie, w czerwcu zeszłego roku. Podczas lokalnych turniejów uczniowie Rolniczaka zawsze stoją na podium.

W lutym b.r. w Rolniczaku, dzięki wsparciu Starosty Słupskiego, Pana Zdzisława Kołodziejskiego, przychylności Dyrektor Zespołu Szkół Agrotechnicznych, Pani Iwony Wojtkiewicz oraz współpracy z marką gamingową Genesis, powstał Gaming Room - miejsce, w którym uczniowie podczas zajęć dodatkowych, pod nadzorem nauczycieli, będą trenować i przygotowywać się do udziału w turniejach esportowych.
W pracę nad powstaniem Gaming Roomu były zaangażowane klasy TECHNIK INFORMATYK. Uczniowie, przyszli technicy informatycy, musieli złożyć samodzielnie komputery, zbudować strukturę sieci, a nawet składać fotele gamingowe czy malować ściany i montować dekoracje.

Działalność Gaming Room'u wiąże się z poszerzeniem oferty edukacyjnej ZSA - utworzeniem nowego profilu e-sportowego dla kierunku TECHNIK INFORMATYK. Zainteresowani uczniowie będą mogli uczestniczyć w dodatkowych zajęciach e-sportowych, szkoła zapewni im odpowiedni sprzęt, opiekę psychologa, uczestnictwo w turniejach i największych wydarzeniach e-sporotowych. 

Media o wydarzeniu: